Wednesday 18 March 2009

Hangzhou to offer RMB$1.5million in tourism vouchers 杭州在澳門發放150萬旅遊消費券 (杭州在澳门发放150万旅游消费券)

Hangzhou, the capital of Zhejiang Province, will offer vouchers to people in Macau worth a total of RMB $1.5million to attract domestic tourists from Macau. The move is part of a plan to boost consumption. Visitors to Hangzhou can get a 25% discount at hotels, tourist sites and teahouses from March 1 to May 31 with coupons.

杭州市旅遊委員會代表團3月18日在澳門舉行「杭州旅遊推介會」, 向澳門首次發放面值人民幣150萬元的繁體版「杭州旅遊消費券」。 杭州市政府把2009年確定為「消費促進年」, 今天首次在澳門發放杭州旅遊消費券繁體版, 杭州希望通過發放旅遊消費的形式吸引更多的澳門旅遊者, 進一步提升澳門居民對杭州近況, 旅遊文化及產品的認識, 促進杭州旅遊業持續穩定發展。

杭州是中國八大古都之一, 以杭州西湖及之江國家旅遊度假區聞名中外, 是內地熱門的旅遊勝地。 目前澳門航空和廈門航空每天都有往返澳門至杭州的航班。

0 Comments: